Mats Levin

En person som behärskar de svåras konst, nämligen att göra det komplicerade enkelt. Förutom att hålla sig själv i trim lyckas Mats även få affärserbjudanden i god form, till och med i stora organisationer. Men det ska sägas, att hittills har det övervägande varit inom finanssektorn som han gjort sina avtryck. Har du hört talas om Enkla serien från SEB (Enkla lånet, Enkla firman, Enkla depån…)? Det är Mats som ligger bakom.
Som senior marknadsstrateg inom finans har han stor kompetens inom kundflöden, konsumentinsikter, kundavhopp, CRM, nyrekryteringar och nöjda kunder. Han har sedan tidigt 80-tal arbetat på flera av våra största banker med marknads- och varumärkesfrågor och blivit erkänt duktig på att skapa koncept som både attraherar nya kunder samt gör de befintliga nöjdare.
Förutom SEB har Mats arbetat med marknadsfrågor för Trygg-Hansa, Stadshypotek Bank, Länsförsäkringar, Eurocard och Cap Gemini.